Virksomheden Dauphin kommunikerer på mange måder med omverdenen. Attributter som drivkraft, fart, funktion og design er ikke kun af væsentlig betydning i den daglige forretningsvirksomhed. Sponsorering af forskellige motorløb afspejler også vigtige bestanddele af de alsidige marketingaktiviteter.
Bilen, eller rettere sagt: veteranbilen, har i mange år spillet en dominerende rolle ved kontorsiddemøbelfabrikken Friedrich-W. Dauphin’s marketing- og salgsaktiviteter. Den står for fremdrift, hurtighed, sportsånd, sjov og design. Altsammen attributter, som uden videre kan overføres til virksomheden.
Fra 1994 til 2007 var Familien Dauphin en af hovedsponsorerne for Mille Miglia i Italien. På strækningen fra Brescia til Rom og retur. Det nok berømteste og smukkeste oldtimer-rally i verden. Friedrich-Wilhelm, hans kone Elke og datteren Antje Dauphin, testede hvad deres oldtimere havde at byde på.
Men ikke kun Italien står hvert år i familiens old-timer-kalender. Dauphin-familien er også regelmæssigt med ved Tour Auto i Frankrig. I 1998 opnåede Friedrich-Wilhelm Dauphin sammen med rally-verdensmesteren Walter Röhrl endog den samlede competition-sejr.
Når det traditionelle Gaisberg-løb kalder, og blankpolerede oldtimere som altid suser adræt gennem kurverne, får førerne deres udgifter dækket, og tilskuerne er i ekstase! Dauphin-familien bakker op om Gaisberg-løbet og sidder selv bag rattet på det 1.288 meter høje bjerg ved Salzburg.
Det behøver ikke altid at være Paris eller Rom! Så med samme begejstring starter man op ved Hans-Görgel-rallyet i den lille frankiske by Hersbruck, som ikke ligger langt fra centralafdelingen i Offenhausen.
Seminarer, konferencer, kurser, fester – arrangementer af enhver art og størrelse midt blandt 110 auto-klassikere fra 50 års racer- og sportsvognshistorie samt lige så mange motorcykler.
Besøg efter forudgående aftale på telefonnummer +49 9151 81489-0 er muligt.
På www.dauphinspeedevent.de findes der yderligere information.